diumenge, 9 de febrer de 2014

fem esport !





Esports per a pares, mares i nens:


Senderisme, Passejar pel camp amb els nens és una forma fantàstica de fer exercici i gaudir de la naturalesa.


Natació :Les classes de natació per a nens amb un instructor i sense la presència dels pares no comencen fins que els nens tenen, almenys, tres anys (hi ha piscines que, excepcionalment, admeten alumnes de dues). Però els nens se senten feliços a l'aigua des de bebès. Pots apuntar-te a matronatació a partir dels cinc o sis mesos, quan el bebè ja manté el cap alçat, el seu sistema immunològic ha madurat i té posades les seves vacunes.


Ciclisme: Si el que t'agrada és la bici, pots caminar amb bicicleta amb nens des que són molt petits. A Espanya no estem tan acostumats, però en països com Holanda o Alemanya, amb un clima molt més hostil que el nostre, els pares es traslladen habitualment amb els seus fills amb bicicleta des que són bebès.

Al mercat existeixen tot tipus de seients i remolcs per portar als nens amb bici.

Yoga: Sí, el ioga potencia l'equilibri, la flexibilitat i el desenvolupament psicomotriu, a més de la concentració i la relaxació.
Els nens poden començar amb el ioga a partir dels quatre anys, quan són capaços d'entendre les postures i exercicis i mantenir certa concentració.

 
http://www.serpadres.es/familia/tiempo-libre/mamas-activas-ideas-para-hacer-deporte-con-tus-hijos.html



L’esport per als nens més petits els ajuda a desenvolupar la motricitat, la coordinació, el control de les postures i l'equilibri. A més, els dóna uns patrons bàsics que els serviran en la pràctica de qualsevol esport quan siguin majors. Per això formen part de les activitats del col·legi i són les activitats extraescolars triades per molts pares.

Els jocs esportius milloren la percepció, el sentit de l'equilibri i el ritme dels nens mitjançant exercicis com saltar, girar, desplaçar-se (cap a davant o cap a enrere, de quatre grapes, a la gatzoneta, a peu coix, sobre matalassets i bancs); grimpar (per exemple, en les espatlleres); portar objectes, com a pilotes o cèrcols, amb una mà, entre dos companys, amb els ulls tancats, etc. Solen acompanyar-se al final de cada sessió de petits exercicis de relaxació.

Aquestes activitats són molt importants per a l'aprenentatge de les habilitats socials, ja que fomenten la relació del nen amb els seus companys, els permeten experimentar la integració en un grup, i els ensenyen unes regles de joc que tots han d'acceptar.
 
Per: Isabel Leal Maldonado.
Assessor: Sergio Herrero Ventura. Diplomat en Magisteri d'Educació Física.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada