diumenge, 9 de febrer de 2014

jugant a definir la ciència

http://defciencia.iula.upf.edu/activ_cat.htm






El coneixement de la ciència i la tècnica es representa i es transfereix a través de paraules que tenen un significat especialitzat, precís i concís. L’accés al coneixement especialitzat permet l'ús adequat i precís de la terminologia. El procés d’expertització en una especialitat, però, és molt progressiu i s’inicia en els primers anys de vida d'una persona.

Treballar el llenguatge juntament amb el coneixement científic des dels inicis és crucial per a qualsevol professió científica futura, ja que no hi ha ciència sense llenguatge per denominar-la, referir-la ni comunicar-la. El coneixement holístic reforça la interdependència entre mots (llengua) i coneixement (ciència).

En el projecte "Jugant a definir la ciència" partim del supòsit que les bases del coneixement especialitzat es comencen a adquirir en els primers anys de vida d'una persona. De manera que fins i tot abans d'iniciar l’aprenentatge escolar dels conceptes bàsics, ja tenim concepcions significatives que influiran en la construcció del coneixement científic.

El nostre objecte d’estudi són les paraules bàsiques de la ciència com ara aigua, espai, estrella, cervell, gel, mort, sol, calor, aire, vida, etc. en el context dels escolars del primer cicle de l’ensenyament obligatori, és a dir, nens i nenes de primer i segon de primària.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada